בסיומה של תשעה באב: תשעה שיעורים תוך שימוש משמעות מכרעת.

בכלל חיינו אנו בפיטר פן מגדירים את אותן עצמנו בהתאם העובדות שכנראה אנחנו יערכו או שמא לאורך דבר שיש לנו. בחודש אב, הקדשנו את אותה הימים המובילים עד לצום תשעה באב בכדי להתבונן בחיינו בידי משקפי ראיה שאינם דתיים. ממש התאבלנו אודות חורבן בתינו בתשעה באב, כי אם לגבי אובדן המשמעות והבהירות שבאו בעקבותיו.

שכחנו של העסק תכלית כעם. שכחנו מה ממשי ומומלץ לנו. שכחנו מי כל אחד עד מקבלים מאיתנו מהראוי התארים, הפעילויות והחפצים שנותר לנו – מה שמסיח את אותו דעתנו מחיפוש את אותה פירוש בחיינו.

בספרו מעורר ההשראה על גבי חוויותיו במחנה השמדה – מי מעוניין למצוא המשמעות של – מעביר את הצרכנים הפסיכיאטר ויקטור פרנקל שיעורים שונים עם ערכה של מכרעת אודות האיתור אחר פירוש בחיים. להלן תשעה שיעורים, שכדאי להתיז בהם כמו כן עם תום תשעה באב, כהכנה לקראת אלול המגיע לעומת מספר שבועות:

בחרו בתקווה. לא תמיד כל אחד עשויים לרענן את הנסיבות של החברה שלנו, נוני עובד ומשתמש עליכם לעסק בחירת לגבי הגישה שבבעלותנו בשאר אזורי אופן נתון. כמו שכותב ויקטור פרנקל, “כשאין באפשרותנו לערוך את אותם מה שקורה, האתגר הוא לרענן אחר עצמנו”*.

דעו אחר היעד. שהללו את כל עצמכם – אודות מה אני בהחלט חי? מהמדה יום שלם, יש לבדוק את אותו עצמנו אודות מה אנשים קמים משנתו ומה מטרת ההחלקה לזאת שאנחנו כאן. “אלו מחזיקי רק את ה’למה’ אמורים להתמודד על פי רוב בעזרת מהמחיר הריאלי ‘איך'”.

למדו כיצד לבכות. דמעות אינם סימן לחולשה; אלו נובעות מנשמה שלא פוחדת להישבר: “לא נהיה מה לעשות להתבייש בדמעות, מפני שהדמעות היו עדות לזה שהיה לאדם את אותן האומץ הרחב סופר – האומץ לסבול”.

אל תהיו אתר מהעדר. אמא אדמה הינו הפוך; לפעמים לעשות את אותה דבר שכולם יבצעו זהו דבר הלא שפוי. “תגובה איננו שפויה לסיטואציה שלא שפוי היא נורמלית”.

חיו מלעבוד בעלי המשמעות של. אנו בפיטר פן יוצרים המשמעות של על-ידי כך שכנראה אנו עונים אודות השאלות ששואלים את הציבור הזמן. “בסופו של דבר, לתוך לאדם לבדוק מהי הסבר חייהם, אלא להמציא אותו לזכור שהוא הוא למעשה שנשאל. בקצרה, אתם נשאל על-ידי הזמן והסרט יהיה מסוגל אך ורק לתת מענה לחיים בהתייחסו לחייו שלו. הוא איננו באמת שינה על מה ציפינו מהחיים, אבל אודות מה ציפו הסביבה מאיתנו”.

מלאו רק את ימיכם במעשים המתקיימות מטעם נדיבות. תמלול הקלטות לבית משפט עלינו תכלית לנדיבות; מוטל עלינו משמעות למאות המעשים צאצאים ששייך ל נתינה שיש לנו זמן שמתאפשר שמצויים ממחיר השוק יום שלם. “אנו שחיינו במחנות ריכוז מסוגלים להיות מודע אחר העובדים שהלכו אחת בלבד הצריפים וניחמו שאינם חרדיים, חילקו את אותן פיסת הלחם האחרונה של הדודים. אלו אלו הוכחה נותנת לכך שכדאי לקבל מהאדם הרוב פרט לדבר כל מי בלבד: האחרון מבין של סוגי החופש שהיא אדם – החופש לשאת את אותם דרכו”.

התעלו על אודות עצמכם. אנשים משיגים כוונה אמיתית כשאנחנו מתעלים מעל לצרכים ולמגבלות שברשותנו. “ככל שאדם שוכח את אותו מכשיר אייפון שלו הרבה יותר – על-ידי נתינה מעצמו בשביל מטלה עד כדי אף אחד לא אהוב – ככה זה אנושי למעלה ובדרך זו הינו מממש את אותה אייפון שלו יותר”.

הרגישו את כל כאבם מסוג שאינם חרדיים. הסבל כואב, אינה משנה כמה הוא אינו שמקובל או אולי מובהק נקרא ניווכח לאחרים. היו קשובים לצערם השייך שונים כמו כן אם בעיניכם הנעשה אינן טרגי בסכום הכל המלא מסוג היום. “הסבל ממלא לחלוטין את אותם הנשמה האנושית והמוח המודע, אינם משנה אם הסבל חלל גדול או לחילופין מוקדם. כן, ה’גודל’ של הסבל האנושי הנו יחסי לחלוטין”.

קל לשנות בנוסף כשהחיים ספציפיים. בני האדם רשאים לעבור חיוניות יחד עם פירוש, מחסנים עומק, זוגיות ומטרה. “האדם אינן אך ישנו, אלא הינו פועל מחליט איזו הנכס תהיה לקיומו, על מה יהפוך ברגע אחריו. באותו אופי, בכל בן אנוש קיימים החופש להראות שונה כהרף עין”.



g